המשבר ב'יהדות התורה', מי אשם? | הפרשנים מסבירים

    אייל ראובן 1 Comment on המשבר ב'יהדות התורה', מי אשם? | הפרשנים מסבירים

    המשבר בין אגודת ישראל לדגל התורה חריף מתמיד, ומהווה איום ממשי לריצה עצמאית ואיבוד קולות בבחירות הקרובות. הפרשנים יהודה אבידן ומני גירא שוורץ שוחחו בעניין עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב"מהדורת הבוקר" | וגם, חשיפת תוצאות הסקר של "קול חי" | האזינו

    צילום: פלאש 90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרשנים מני גירא שוורץ, ויהודה אבידן, שוחחו עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב"מהדורת הבוקר", על הפילוג האפשרי בין דגל לאגודה, וניתחו את תוצאות סקר "קול חי" בעניין.

    אבידן: "כאיש ש"ס, אם דגל ואגודה ירוצו בנפרד אני בטוח ששניהם לא יעברו את אחוז החסימה. גם עם ש"ס תקבל 11 מנדטים אין מה לעשות איתם באופוזיציה. אני חושב שהם ירוצו יחד בסוף".

    שוורץ: "בסוף יהדות התורה תרוץ יחד. לא מספרים לציבור את כל מה שקורה באמת. יש פה אינטרסים שהחלו לפני כמה שנים, מנסים לרמוס את אגודת ישראל. בעלזא לא הגיבה בצורה רישמית לאירוע, אייכלר לא אמר שהאדמו"ר אישר את הרפורמה בחינוך. הפרטים עדיין לא ברורים".

    "גפני אמר לפני כמה שבועות דברים בכנס של דגל באולמי כתר הרימון, וראש הישיבה אמר כמה ימים לאחר מכן דברים הפוכים לגמרי ממה שאמר גפני. ודי למבין" הוסיף שוורץ.

    אבידן: "גם אם ניקח את המספרים שדגל טוענים שיש להם, רואים בסקר שערכתם שיש ליטאיים שלא יצביעו. לא רואה סיכוי שהם עוברים לבד את אחוז החסימה. יש פה ויכוח אידיאולוגי, בדגל טוענים שאידיאולוגית הם לא יכולים ללכת עם אגודת ישראל. לא רוצים שבקולות שלהם יעשו דברים שמנוגדים להשקפתם".

    מני גירא: "לדעתי, דגל כן יכולה לעבור לבד. דגל התורה צריכה למצוא את הפיתרון למשבר הזה. היא יצרה את המשבר הזה. אם הם רוצים לפתור את הבעיה שיצרפו את בעלזא לחינוך העצמאי. בעלזא הלכו למהלך הזה כי מסרבים להכניס אותם" טען שוורץ.

    אבידן: "אני לא מבין למה התתי"ם של גור כן יכולים להיות בחינוך העצמאי, והתתי"ם של בעלזא לא. מה העניין לא לצרף אותם? זה פשוט לא מובן לי" אמר אבידן.

    האזינו לשיחה המלאה:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אנו מזדהים עם השאלה של אבידן, מדוע בדגל מתעקשים לא להכניס את בעלז? להפך, הרי עם בעלז היה להם יותר קשר בעבר מאשר גור?
      קשה לי לומר, אבל התחושה בציבור, שדגל רוצה להתפצל מאגודה ורק התירוץ היא כאמור בעלז וכו', האם התירוץ נתפס? לא מאמין!!